In een onderzoek wordt geprobeerd om de brand awareness bij een pas gelanceerd model mobiele telefoon te voorspellen op grond van informatie over hoe vaak de respondent per dag mobiel belt.
De gegevens zijn afkomstig uit een enquête onder een aselecte steekproef van Nederlanders.
Sum of Squares | df | Mean Square | F | Sig. | |
Regression | 128,382 | ||||
Residual | |||||
Total | 212,430 | 175 |   |   |   |
a. Vul de tabel van de F-toets aan en bereken R2 en R. Interpreteer de resultaten.
b. Bereken de gestandaardiseerde regressiecoëfficiënt, de t-waarde en het 95% betrouwbaarheidsinterval voor het aantal keren bellen per dag. Geef de nulhypothese die bij deze t-waarde hoort en toets deze op 5% significantieniveau. De geschatte standaarddeviatie van de variabele BellenPerDag is 0,37 en van de variabele BrandAwareness is 0,52.
Coefficientsa | ||||||||
Unstandardized Coefficients | Standardized Coefficients | t | Sig. | 95,0% Confidence Interval for B | ||||
B | Std. Error | Beta | Lower Bound | Upper Bound | ||||
(Constant) | 3,209 | 0,534 | -- | 6,009 | < 0,001 | 2,162 | 4,256 | |
BellenPerDag | 0,317 | 0,142 |
c. Interpreteer de regressiecoëfficiënt volgens de richtlijnen van IS.